Pelėdos uoksas

Prano Karlono kūryba

RUGSĖJIS, 5

Valys Bunkus, Jonas Valaitis, aš


Rugsėjis 2010
teka 06:30
leidžiasi 20:05
ilgumas 13.35

Delčia
26 mėnulio diena

Šiandien 4°C / 16°C, nepastoviai debesuota
Rytoj 5°C / 16°C, nepastoviai debesuota

5
SEKMADIENIS
Laurynas Erdenis Dingailė Justina Stanislava Stasė


Kalnas su kalnu nesueina, o žmogus su žmogum gali sueiti
********************************************
********************************************


Su Seneka (V)

Lucilijau, (...) neprarask nė valandos

Ir vėl ant mano lūpų šypsena -
Ką reiškia – NEPRARASK?
Na taip! Aš ne Lucilijus esu,
Bet žodžiai tavo
Vis dėlto ir – man.
Netyli amžiai, kai juose Žmogus.
Tavasis ypatingai aukštas.
Iš jo ir Kristus pažvelgė į mus,
Kai aš dar neatėjęs čia
Ir mano rašalas kaip nežinia
Po ateities dausas palietas.
Girdi? Čia ATEITĮ miniu,
Tą, buvusią,
Kuomet be kryžiaus ji,
Bet su manim, ateinančiu prie jo.
Pasveikinau gimtadieniu ir DABARTIS
Kaip Noę potvynis
Užliejo Šklėriuose mane.
O tu štai - „neprarask nė valandos“
O kaip prarast, bičiuli, ją,
Jeigu joje esi?
Daugkart kartojau sau,
Nedrįsdamas tai pasakyt viešai:
Į laiką mes tvirčiau įaugę šaknimis,
Negu į žemę kad -
Jis, kuo ir kaip bei kur bebūtum,
Mūsų nepaliks
Ir gali būti,
Jog visatoje nėra daugiau – mažiau,
Jau begalybės ateityj kažkuo buvau
Nes niekur gi nebūdamas,
Ateiti negalėjau.

Jaučiu, kad juokiasi mane tokį pamatę žmonės,
Bet atsigavę juk supras,
Kad juokiasi jie iš savęs
O aš jau nemokėsiu nežinoti–
Kad ir žmogaus būtovė
Kurioj buvai, yra ir būti ketini.
It amžinybė susigėrusi laike..

Na, ko tyli. Sakyk, kaip jau ne kartą:
“Tu, Pranai, senas,
Aš - Lucijus Seneka“...

Bet argi ne gražu?

2010-09-04
Pelėda
****************************************

KOMENTARAI:

Deimantė Parašė komentarų: 3474 2010-09-04 - 16:52:45
Sukaupta.

Nijolena Parašė komentarų: 756 2010-09-04 - 16:33:31
Tenka apgailestauti, kad ne tuo pačiu laiku pasirodėte po Saule - ilgas ir turiningas būtų pokalbis.


Laumele Parašė komentarų: 2637 2010-09-04 - 13:22:58
Kūrybingas žmogus niekada nesensta :)...jis lieka ,,daugiau – mažiau"...per patį vidurį

kaip lietus Parašė komentarų: 2531 2010-09-04 - 13:22:05
Pelėda, kaip visuomet, giliai išvarto. Taip giliai, jog tenka suklusti...

KAM GRĮŽULO,O MAN GRIGO...

Pranas
OMNIA MEA
Pirmiausia noriu pasakyti, jog supratau, kad kalbi apie AVOIR, kad tai jam skirti šitie žodžiai:
Literatūrą, skirtingai nuo realybės, autorius daug lengviau minko.

Baik mandravoti.
Jis ir realybę "minko" geriau, nes nepaisant, kad gyvena kitoje šalyje ir lietuvių kalbą žino geriau, negu mes būdami Jablonskio tėvynėje.
Man, žilagalviui, smagu nusiimti kepurę ir linktelėjus jam,pasakuti:
AČIŪ.
Bet tai nereiškia, kad mūsų nuomonės turėtų sutapti. Ot, kad ir dėl krepšino...

Pranas
OBELEI.
Na va nors ir laukinė, bet:

Laukinė Obelis
O! Kaip apgailėtina!
Ar Platono neskaitėte?

- O JŪS?
Manau,kad vieną kitą citatą.
O Platono perskaitymui nemažai žmonių skyrė savo gyvenimus ir suspėjo pasakyti, kad jo dar neperskaitę.
Įvertinkite komentarą:Geras
Blogas Blogas komentaras Rodyti?
Pranas
GMITE;
Man regisi dar nepailsėjusi. Pas mus, Lietuvoj, šiadien dideli rūkai, miglos, bet, kaip supratu, tavo kurortuose jų dar daugiau. Pas mus labai dygsta baravykai, o pas tave...

2010-09-04 00:18 Gmitė
o dabar - kita varpinė. Ar ne asmenybės nepaslankumas, bei protinis susikaustymas ir verčia realybę nepaslankia?
Atleisk,bet ar gali būti dar kvailesnis klausimas.
Realybė tavęs kaip tokios net ir nežino. Kaip pavyzdžiui, aš (ar tu) savame kūne kokios nors lastelės.
Beje, proto kategorija taip pat yra realybės teritorijoje.

2010-09-05 10:36 Pranas SIBILEI

Nagi, Sibile, kaip Jūs čia taip? Iš kur toks klausimas?
Si bilė Sibire
o kas yra realybė? ar ji taip pat nesusideda iš žiūrėjimo kampų kaip ir literatūra

Realybei nusispjauti iš kokių kampų Jūs į ją žiūrite. Beje, jos viena dalele esate ir JŪS. Ji, kaip realybė, kaip katergorija nesikeičia, tik joje pačioje vyksta tas amžinasis judėjimas, kurį gal galima vadinti PASIKEITIMAIS SAVTYJE. Kaip toje dainoje:
"Šiandieną čia, o ryt jau -ten.

0 komentarai (-ų):